Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/morava/divoka_desna.aspx
Home Česká republika Divoká Desná Mapa

Potok Divoká Desná

90% Oblíbenost řeky


  • Pramen: v Medvědím dole v Jeseníkách
  • Délka toku (sjízdné) v km: 6
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    dolnívýtok z přehrady - soutok s Hučivou Desnou v Koutech6.2 - 0.0WW III-IV

  • Podmínky: Úzký rychlý tok se spádem přes 40 promile s náročnými místy. Vjezd na silnici ke hrázi přehrady je zakázán, u hráze je kamerový systém. Pod druhým mostem od hráze začíná 100 m dlouhá náročná kaskáda. Za odbočkou na Červenohorské sedlo začíná regulace se šikmými břehy - šířka plochého kamenitého koryta cca 8m a s kolmými stupni. Celý tok je lépe prohlédnout, mohou se vyskytovat padlé stromy.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně CHMI Aktuální sjízdnost
    celýpouze krátce z jara nebo po vydatných deštíchminimum: 115 cm
    úsek: od přehrady
    vodočet: Kouty nad Des
    měřeno: 30.12. 17:00
    69 cm
    0,667 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od přehrady
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 20248238200002000
    Rok 20230671620060067
    Rok 20228009110000001
    Rok 2021010050101033
    Rok 2020030017000200
    Rok 20190001350000000
    Průměr362741010022

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    celý5 - 6 mhluboké  lesnaté údolíkajakzkušené 

  • Nejhezčí úsek: celý
  • Nebezpečný úsek: celý tok je velmi náročný s množstvím kaskád a peřejí. Nejobtížnější je pod druhým mostem. Pozor na padlé stromy.
  • Obvyklý začátek a konec: výtok z přehrady - Kouty nad Desnou
  • Plavbu spojit s řekou: Desná
  • Přístup k řece: silnice vede podél potoka, ale k přehradě je zákaz vjezdu
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (2)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
3 Zákaz vjezdu silnice smer přehrada, most hl. Silnice - soutok s Hucivou Desnou WW II, WW III 24.2.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 110 cm , 3,06 m3/s Kouty Popis: Hezky perejnata reka, 2x stredni stupen , 2x mensi stupen . Chvili po zacatku spadly velky strom pres celou reku sice jde podjet , ale do vody trci dost silné větve celkem hustě . Dost nebezpečné.

Colon nikotin
7 přehrada - Kouty,nádraží WW II, WW III, WW IV 12.4.18 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Kouty nad Des, stav: 126 cm, 7.0 m3/s Popis: paráda,fakt pěkný,ještě nikdy jsem ji nejel a nezklamala,kámoši na Barace měli co dělat a já občas taky


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

02.04.10 Divoká Desná: Divoka Desna vypada jako horni Labe, no posudte sami. Byla napriklad od prehrady Dlouhe strane sjizd ... více
10.09.07 Divoká Desná: Divoká Desná - splutí So 8.9.2007 okolo poledne. Podle vodočtu v Šumperku na Desné stav na hranici s ... více
18.04.01 Divoká Desná: Vjezd autem na start pod vyrovnávací nádrž Dlouhé stráně lze domluvit s hráznými . ... více
01.01.70 Divoká Desná: Pro zkušené doporučuji Divokou Desnou. Přístup pod vyrovnávací nádrž VD Dlouhé stráně je po silničce ... více

Přidat Hotline
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.