Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/jugo/lim.aspx
Půjčování lodí na řece Bóbr
Home Chor., Bosna, ČH Lim Mapa

Řeka Lim

74% Oblíbenost řeky


  • Pramen: v Albánii z jezera Plav
  • Délka toku (sjízdné) v km: 230
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horníGusinije - Plav229 - 214ZW - WW I
    Plav - Andrijevica214 - 189WW II-III (III-IV)
    středníAndrijevica - soutěska pod Berane 189 - 167WW I
    soutěska 167 - 166WW IV
    soutěska - Zatonje166 - 145WW I
    Zatonje - konec Bijelo Polje145 - 133WW II-III
    konec Bijelo Polje - Manastir Kumanica133-120WW I
    dolníManastir Kumanica - Prijepolje120 - 75WW I-III (IV)
    přehrada Potpeč (Srbsko)75 - 55ZW
    hráz přehrada Potpeč - ústí do Driny u obce Brodar (Bosna), dále přehrada Višegrad 55 - 0ZW

  • Podmínky: Teče v Černé Hoře a Srbsku. Název Lim se používá od Plavského jezera. Sjízdná je i řeka nad jezerem - čistý meandrující tok s nádherným okolím. Pod Plavským jezerem široká peřejnatá řeka, za vyšších stavů (typicky duben až květen) velmi rychlý proud a velké vlny. Od Andrijevice níže se střídají klidnější úseky v otevřeném údolí a náročnější úseky v soutěskách.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočettyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    horní do července, dále od ř.km 207 obvykle i v létě  kajak, raft, dle úseku a stavu vody i samovylévací loďdle úseku a stavu vodynad Plavským jezerem 5 km/h, níže 10 - 15 km/h
    středníobvykle celoročně  
    dolníceloročně
  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolí
    horní10 mširoké údolí mezi horami, občasná zúžení v soutěskách
    střední20 m a více, zúžení v soutěskách
    dolníhluboká, krásná rokle

  • Nejhezčí úsek: horní a dolní
  • Nebezpečný úsek: vysoký stupeň přes celou řeku na 130 km - WW IV.
  • Obvyklý začátek a konec:
  • Plavbu spojit s řekou: Tara
  • Přístup k řece: silnice dobře
  • Tábořiště: na horní a dolní úseku nejsou, jinak je v okolí dostatek pěkných míst (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (7)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Rypáčci
24 Gostun – Divci WW II, WW III 10.5.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: velká vodnatka přes 50m3/s Popis: Nasedáme pod motorestem, 500m od srbské hranice. Nejdříve pokračuje hluboký kaňon podobný jako Kumanica Klisura na hranicích, skály do vody a pěkné vodnaté peřeje WW II-III. Kolem Brodareva a Grobnice řeka zleniví, aby nabrala síly na druhý kaňon. Končit (a spát!) by šlo vlevo pod žel. mostem, ale nezajede sem bus, tak končíme asi o kilometr dále – plac na parkování u silnice a cesta k řece.

Rypáčci
31 Berane – Bijelo Polje WW II, WW III, WW IV 9.5.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: velká vodnatka 30m3/s odhad Popis: Nasedáme v Berane na pravém břehu u mostu hlavní silnice na Rožaje. Trochu to tu smrdí… Nejdřív nás čekají největší peřeje na Limu - Malý a Velký Tifran (velký jsme prohlédli předevčírem od tunelu při příjezdu). WW IV bez ztráty kytičky. Dále je řeka lehčí – měl to být hluchý úsek, ale je dost vody, tak to stále pěkně teče WW I(II) a za chvíli jsme u štěrkovny pod Zaton, kde se dá přisednout na hezčí část do Bijelo Polje. Údolí se seběhne a v řece je několik skalnatých peřejí WW III. Končíme uprostřed města v místě, kde se silnice přiblíží k vodě (za benzínkou). Ale protože bylo hodně vody, měli jsme to natáhnout až pod město.

Rypáčci
26 Plav – Andrijevica WW II, WW III 8.5.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: velká vodnatka, odhad 20m3/s Popis: Nasedáme na konci Plavu, mezi kempem (chatky) a hotelem vede cesta k vodě. Sice nemáme žádnou velkou vodu, ale vody je dostatek. Možná akorát pro naši partu  První kilometr dělá řeka jakoby nic, ale pak to přijde. Parádní peřeje WW III na několika km. Dále obtížnost mírně klesá, ale řeka stále skotačí a uhání. Nad Andrijevicí se navíc sevře do soutěsky. Končíme v Andrijevici u mostu asi 1 km pod ústím Zlorečice, parkování vedle v pískovně (levý břeh).

gambrmen
15 Setihovo - soutok s Drinou ZW 28.4.24 seakajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: začátek Drinské regaty

Ivis
6 Hráz elektrárny Rakoviči - Priboj, konec, nemocnice ( před hranici s Bosnou) ZW, WW I, WW II 6.6.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Nejrychlejší nase řeka v Srbsku. Průměr 12,3 Km/h ! Široká 50 m, mohutná rychle tekoucí. Nicméně značené zw mělo 2x vlny ww2. A min. 2x ještě menší vlny nebo jen na části řeky. Na packraftu bych to asi nechtěl jet. Nicméně většinou rychle tekoucí flat. Škoda ze zde přibyla tato elektrárna. Jinak by se dalo jet víc už od přehrady Potpec. Skoro jednou tolik. Jinak značené ww1 of. výš před touto přehradou od Prijepolje vypadalo podobně do Bistrici. Pro přehlednost tento usek je v Srbsku. Tímto splutim mám sjeté všechny toky, co jeli a zapsali vodaci v Srbsku, což je už moje 15. země, kde mám vše, co jeli vodaci a zapsali! V průvodci Srbsko mi ještě jedna řeka chybí abych měl také vše.

Michal
30 Plav - > 30km splav WW II 30.4.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Špinavé brehy - plno odpadu - strašne znečistené. Už nikdy viac

Miloš H.
16 Most Brzava - u hřiště Bijelo Polje WW I, WW II 1.6.22 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: S CK Povoda. Na Barace s Filipem. Široká tekoucí řeka, střídání klidnějších úseků s peřejemi do WWII.

Pavel M.
15 Rudo 43.6178642N, 19.3478908E do přehrady - most WW III 22.4.16 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: po cestě trojková peřej, když jde elektrárna více vody...


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.