Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Pierot
|
6 |
Pod Přebuzí-soutok s Červenou Vodou |
WW II, WW III |
5.1.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Stará Role, stav: 94 cm, 15.30 m3/s, Hamry 7,6m3/s |
Popis: Opravdu super úsek, ale pouze pro zkušené jezdce. Creek se vším všudy. Jeden ohradník přes řeku nebyl do poslední chvíle vidět a jedna lávka se schovávala za smrkovými větvemi.
Stav lehce nadlimitní, možná proto byl poslední kilometr tak technicky náročný- hodnotil bych jako ww3+. Bohužel nebyl čas na úsek pod soutokem s Červenou Vodou, která by taky byla sdrhnutelná za tohoto stavu. |
Koks
|
11 |
Přebuz, 1,5 km nad ofiko startem - Nové Hamry |
WW I, WW II, WW III |
26.12.23 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 116cm/24cbm |
Popis: Horní Rolava=perla perel!! první 3 km plavba v lukách, korýtko je asi metr široké, ale vzhledem k vodnímu stavu rozlité po loukách do šíře Berounky, není lehké sledovat sjízdnou lajnu. Postupně se koryto vyrýsuje a sklopí do WW II. Po vstupu do lesa šlehají smrky do tváří a řeka nabírá na rychlosti. Celá druhá půlka, tedy cca 5 km, je pak krásná, náhdherná kontinuální WW III, od soutoku s Černou Vodou již docela vodnatá. |
Herčus
|
11 |
Přebuz (most 891m.n.m.) – Nové Hamry (sjezdovka nad žel. mostem) |
WW I, WW II, WW III |
26.12.23 |
nafukovací singl |
|
Vodočet: Nové Hamry I, 95cm, 10,4 m3/s, Stará Role, 116 cm, 23,5 m3/s |
Popis: Nejhořejší Rolavu jsem dlooouho chtěl a konečně se zadařilo. Tenhle úsek se nebojím zařadit mezi 3 nejkrásnější vodácký zážitky v rámci Česka, jak po vodácký, tak přírodní stránce toho nabízí fakt dost a Božídarskou Černou holt musím odsunout na bramborovou pozici. Jsem mile překvapen i tím, že v Nových Hamrech zprovoznili na POH online vodočet, který je pro horní úsek použitelnější, než ten spodní ve Starý Roli. Za tohohle stavu máme od soutoku s Černou Vodou (alias Slatinným potokem) myslím optimální vodní stav, střední vodu. Černá voda vypadala, že je na limitu a Rolava nad soutokem šla bez problémů jet, ale asi by snesla třeba o 5cm navíc. Dolní auta necháváme u sjezdovky v Nových Hamrech nad mostem a vyjíždíme do Přebuzi, kde se snažíme vyjet co nejvýš to jde. Silnice je zavátá až u mostu co je u odpočívadla Pod Vysokým vrchem, tak začneme tady. Jsme 3,4km pod pramenem Rolavy a původní koryto potoka tu normálně má okolo metru šířky, ale jak je dostatek vody, korýtko je často zaplněno po okraj a místy se vylejvá do okolních luk, což je vtipný, protože to místy vypadá, jako bychom pluli po nejvyšším místě profilu a kdybychom nevybrali zatáčku přepadneme do louky. Následující dva mostky v Přebuzi musíme obnést, protože se pod ně nedá vejít a zároveň je tu potřeba myslet na několik drátů u ohradníků, co šli většinou překonat v lodi. To už jsme na oficiálním startu. Počasí je rozmanitý, střídavě větrný nebo sychravý. Opouštíme Přebuz a potok se postupně navrací z místy rozlitý šířky desítek metrů do původního koryta, který má třeba 2,5 - 5 metrů a začne docela uhánět z kopce. Pod prvním mostkem kde se křížíme se zelenou turistickou jsou nasypaný ostřejší kameny v peřeji a pod ním ještě ohradník, co nám musí někdo nadzvednout. Pod vrcholem Skalisko, kde se Rolava zařízne mezi dva kopce musíme přenést ztrouchnivělou lávku a taky tu Nabereme spád, přibude smrkových větví co rostou nad vodou, takže je to slovy Kajmana parádní Smrčkokros, kterej vyžaduje zkušený jezdce, protože už se tu objevují rychlý technický WW2 peřeje a průskoky. To už se nám otvírá druhá luční pasáž v bývalých Chaloupkách. Zleva přidává vodu Jelení potok, co by šel snad taky sjet, přeneseme lávku před brodem a za půl kilometru ještě většina přeneseme zelenou tmu ze smrkovejch větví, kde se rozhodli dva smrky růst hned naproti sobě na březích. Propálit se to s malou lodí dalo. Následně vjíždíme do lesa, kde je to zpočátku pohodová WW1-2 a až poslední kilometr před ústím Černý Vody se to naklopí do WW3. Můžou tu překvapit stromy a jsou tu momentálně až k soutoku celkem 5 míst na který je třeba dát bacha, přesto přenášíme jenom 2x. První je vyšší pařez trčící do proudu a táhne to na něj, druhý je mohutnej buk, co s dá objet zleva, třetí je strom za zatáčkou přes celý koryto, přenýst zleva. Doteď jsme stále v klidnější části. Následují první WW3 peřeje, první dvě místa čistý a ve třetí je strom, co je třeba přenýst lépe zprava a nad ním je příhodnej vracák. Poslední strom je těsně před soutokem s Černou Vodou co by se těsně dal objet vpravo, ale všichni to nakonec přetáhneme. Od soutoku je to až ke sjezdovce čistý a je to taková neokoukaná Vydra z Modravy s jedním WW4 průskokem. Miluju to tady. Mám plán na příště zkusit chytit i tu Černou Vodu a třeba posunout cíl blíž k Nejdku, protože řeka je tam stále krásná, jenom už je poškozená činností člověka v podobě nepěkných jezů a stupňů, ale myslím, že na soutok s Rudným potokem bude mít cenu jezdit. |
Krtek Pepin Kouba
|
0 |
|
ZW |
3.6.23 |
plastová kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Start na Rolavě pro splouvání Ohře se skauty. |
Koks
|
8 |
Nejdek-N Role |
WW III |
3.4.23 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 58cm/5,3cbm |
Popis: sjízdnost už dost na hraně |
Snekite
|
3 |
Nejdek-Suchá - Nová Role zast. |
WW I, WW II, WW III |
30.12.21 |
nafukovací raft |
|
Vodočet: Stará Role, stav: 61 cm, 5.57 m3/s |
Popis: |
Miloš H.
|
8 |
Nová Role 8,3řkm - soutok s řekou Ohře |
WW I, WW II |
27.2.21 |
nafukovací kajak |
|
Vodočet: vodočet Stará Role, stav: 59 cm, 5.59 m3/s |
Popis: Hezká přírodní část pod Novou Rolí, pak v zástavbě. Dost přenášení na tak krátkém úseku. Já na kajaku, Eva s Radkem na Barace. |
Koks
|
7 |
Nejdek-Nová Role |
WW III |
5.2.21 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 74cm, 9 cbm |
Popis: Za tohoto stavu šutry skoro zalitý, přesto celkem technická jízda, ne vše lze hladce projet. Je nutno hlídat správný průjezd. Několik stromů v rychlém proudu s obtížným zastavováním. Už i těch 9 kubíků umí slušně táhnout, rozhodně to není pro každého (středně pokročilého). Adrenalinu vyplaveno nad rámec očekávání. To jedno podplutí stromu sice vzalo hodně sil, ve finále však nevadilo.. Moc pěkná záležitost.
BTW pochvala tomu, koho napadlo ty smrťáky v N Roli upravit!! Pod jezy bylo navezeno spousta kamene, vývary zmizely, z jezů jsou jen dvě těžší peřejky. Nebezpečí tonutí tedy pominulo, přesto bych doporučil těm, kdo zrovna nejezdí extraligu, obě překážky přenést, jak jsme učinili i my. |