Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/ohre.aspx
Kurzy Vodácké školy záchrany v roce 2025
Home Česká republika Ohře Mapa

Řeka Ohře

71% Oblíbenost řeky


Raft.cz doporučuje tyto firmy:

Půjčujeme kanoe Samba (nejlepší české turistické kanoe), rafty, kajaky. Síť loděnic s dopravou lodí zdarma. Naši půjčovnu provozují vodáci, vyjdeme vám vstříc!

Půjčujeme rafty Colorado, plastové Vydry, rodinné Samby, kajaky, Baraky. Příslušenství. Doprava lodí, výdejní a sběrná místa. Doprovodné služby. Infoservis.

Půjčujeme plastové, rodinné i nafukovací kánoe, rafty, kayaky, paddleboardy a koloběžky. Lodě lze vrátit na 9 místech zdarma. Výlety, školní, firemní kurzy a vodácká tábořiště. Převoz bagáže a osob.

  • Pramen: Smrčiny v Německu
  • Délka toku (sjízdné) v km: 242
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horníCheb - Loket 242,4 - 191.1ZWC
    středníLoket - Stráž nad Ohří191.1 - 146.2WW I+
    dolníStráž - Rašovice146.2 - 126.0ZWB
    Rašovice - hráz přehrada 126.0 - 103.0ZWB
    hráz- ústí do Labe103.0 - 0.0ZWB

  • Podmínky: turistická řeka vhodná pro více denní putování. Obvykle se začíná již z Chebu, odkud protéká pomalým proudem okolo historicky zajímavých míst, např. Kynšperk. Za Kynšperkem dochází ke zrychlení proudu a objevují se peřeje a řeka se zařezává do údolí. Na skalnatém ostrohu se vypíná hrad Loket s městskou památkovou rezervací. Pod Loktem přicházejí asi nejhezčí peřeje v okolí Svatošských skal, skládající se ze skalních věží bizardních tvarů. Pak už se řeka uklidňuje a teče směrem k lázeňskému městu Karlovy Vary. Pod městem ještě naposledy proud zrychlí, přibývá kamenů s drobnými peřejemi v lesnatém údolí, kde nejznámější je peřej Hubertus. Konec vodáckého putování bývá v Kadani, odkud začíná vzdutí přehrady. Většina jezů na řece je bez propustí a některé jsou velmi nebezpečné (Černý mlýn, Radošov ...). Jak se ale rozšiřuje vodácký zájem o řeku, vznikají v rámci přestavby jezů nové propusti nebo obtokové kanály kolem jezů. Ohře i v dolním úseku je příjemnou řekou, zachovává si slušný proud a má čistou vodu. Na mnoha místech jsou písčité pláže vhodné ke koupání. Delší vzdutí jsou jen nad velkými jezy v Doksanech a Terezíně.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně CHMU Aktuální sjízdnost
    hornívětšinou celoročněminimum: 48 cm
    úsek: z Chebu
    vodočet: odtok Skalka
    poh.cz 
    minimum: 65 cm
    úsek: od Mostova
    vodočet: Citice
    měřeno: 01.02. 22:00
    změna vodočtu nebo limitu: 14.06.2022
    159 cm
    středníminimum: 37 cm
    úsek: z Karl. Var
    vodočet: Karl. Vary
    měřeno: 01.02. 22:00
    změna vodočtu nebo limitu: 16.07.2019
    94 cm
    42,7 m3/s
    teplota: 2oC
    minimum: 70 cm
    úsek: od Velichova
    vodočet: Klášterec nO
    měřeno: 01.02. 22:00
    142 cm
    dolníceloročněminimum: 21 cm
    úsek: od Nechranic
    vodočet: Žatec
    měřeno: 01.02. 22:00
    55 cm
    minimum: 165 cm
    úsek: od Loun
    vodočet: Louny
    měřeno: 01.02. 22:00
    231 cm
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Mostova
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Karl. Var
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Velichova
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Nechranic
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Loun
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    horní8 - 10 mlouky, pak lesy a údolíotevřenézačátečníky4 - 5 km/h
    střední10 múdolí Svatošských skalotevřenézačátečníky7 km/h
    dolní10 - 12 múdolí, pak louky otevřenézačátečníky4 -5 km/h

  • Nejhezčí úsek: Karlovy Vary - Kadaň, Nechranice-Žatec
  • Nebezpečný úsek: pozor na jezy - Cheb (Ottův jez) ř.km 240, Kynšperk ř.km 218.6, Královské Poříčí 200.8 - ostré kameny, Loket 191.7 - larseny a hlavně na jez v Radošově ř.km 158. Většinou jsou označeny výstražnými tabulkami.
  • Obvyklý začátek a konec: Cheb 240, Kynšperk 218.6, KV 176.1, Bohušovice 5, Litoměřice na Labi
  • Plavbu spojit s řekou: Eger, Ondava, Svatava, Svatava, Rolava, Teplá, Bystřice, Liboc, Blšanka, Chomutovka, Malá Ohře, Brozanský náhon, Labe
  • Přístup k řece: silnice dobře, ČD není pouze mezi KV a Vojkovicemi (24 km), Kadaní a Žatcem (35 km)
  • Tábořiště: více v menu tábořiště. (Přidání nového odkazu )
  • Itineráře:
    den Obvyklý začátek a konec r. km km Památky a zajímavosti
    1. Cheb - Kynšperk 240,0 - 218,9 21,1 historické centrum Chebu
    2. Kynšpek - Královské Poříčí 218,9 - 199,3 19,6  
    3. Královské Poříčí - Loket 199,3 - 190,1 9,2 hrad-zamek Loket
    4. Loket - Hubertus 190,1 - 169,6 20,5 historické centrum Karlovy Vary, Svatošské skály Nejhezci usek (the best part)
    5. Hubertus - Vojkovice 169,6 - 151,2 18,4 Lázně Kyselka, hrad-zamek zámek Velichov
    6. Vojkovice - Perštejn 151,2 - 139,0 12,2  


Řeku už jeli: (315)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

zde59
8 Nebanice - Kynšperk nad Ohří ZW 12.1.25 packraft Hodnoceni
Vodočet: Citice, stav: 178 cm, 0.00 m3/s Popis: -2 °C. Packraft Františka. Itiwit pádlo. Použity pytlíky na ruce.

Aleš N.
11 Černýš - Kadaň ZW 27.12.24 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Klášterec n/O 126 cm, 41.6 m3/s Popis: Iggy a já jako dva singlíři. Ráno krásná mlha a -4°, cestou místy sluníčko, zastávka s novým vařičem :). Mrazík celý den, plavba celkem cca 3 h.

zde59
8 Nebanice - Kynšperk nad Ohří ZW 15.12.24 packraft Hodnoceni
Vodočet: Citice, stav: 117 cm, 0.00 m3/s Popis: 1°C. MRS Myška. Provětráno záložní pádlo. Použity pytlíky na ruce.

Aleš N.
8 Cheb - Vokov ZW 24.11.24 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Citice, stav: 103 cm, 0.00 m3/s Popis: Nedělní dojezd pěkného víkendu, už je já a Iggy.

Aleš N.
10 v.d. Skalka - Pomezná - hráz ZW 23.11.24 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Už pravidelná plavba, tentokrát Iggy, Přéma, Michal, Vlasta a Roman s Elen. Hladina tentokrát na 438,36 m. Aj buřty byly, pěkné :)

rkoudy
10 v.d. Skalka - Pomezná - hráz ZW 23.11.24 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Citice, stav: 112 cm, 0.00 m3/s Popis:

Ivis
4 Želina, jez 122,7 - Hradec u Kadaně, rybníky, konec silnice ZW, WW I 16.11.24 packraft Hodnoceni
Vodočet: 92 cm, 18 m3/s Klasterec, Kadan odtok 16,4 m3/s, přehrada 265,56 m (zasobní prostor 269 m) Popis: Ze začátku limitní stav, ale šlo i na Packraftu, ktery má vetsi ponor než Palava. Celkem hezke klickovani mezi kameny (i když víc vody by neškodilo (bohužel sebral jez), nicméně o 1,5 km dal se voda vrátila a začalo to téct i svizne další kilometr. Perejky až za poslední meandr. Pak v závěru už jen mirne tekoucí flat. Teklo ještě i za můj cíl. Kde tedy celkem prudký výstup. Škoda ze si tam mistni neudelaji nějaké rozumné schudky. Jen motor s lanem na výtah věci několikrát. K vode či od vody v cili v této chatové osadě se dalo dostal na více místech, první dokonce s lanem, taková mala ferrata…-). Nicméně skončil jsem v chatové osadě až na nejdál kde to šlo, a podél výtahu nahoru. Lehce náročné..-(. Ještě ze jsem si vzal packraft. S Palavou by to byl super sportovní vykon.. jinak voda asi už moc daleko netekla, jelikož po cca 800 m jsem byl kouknout před Tusimickou elektrárnou u silnicky se zákazem vjezdu a branou.., ale nebyl zámek tak jsem to riskl na okouknuti a zde voda už stojata. K vodě se da dostat i ještě dal (co jsem si okouknul předtím z auta) pod (za) obcí Nova Víska u Rokle. Kde je ovšem dost rozbita polní cesta. Teoreticky jde až k přehradě, ale posledních cca necelych 200 m je hodně strmych. Polnačka byla jen jedna realně zde, i když na mapě jsou 2 v této vesnice, ale ta první 1,5 km za Tušimickou elektrarnou (silnička mezi zahradnictvími) byla patrně místními aktivními zemedělci zaorana. Nicméně stejně do této vesničky to nemělo aktualně smysl, jelikož stojata voda byla už u té silničky před Tušimickou elektrarnou (levy břeh). Pro info ta funkční polnačka (2. ve vesnici, pravy břeh) je dokonce 2 km za Tušimickou elektrarnou (silničkou). A navíc cesta autem zde jednoznačně nejhorší z těchto 3 variant. Moje už 8. spluta upuštěna přehrada! I když tato néé moc upuštěna, přesně o 3,43 m. Navíc dle komunikace s hrázným není přehrada cíleně upuštěna, ale jen Ohře má málo vody. A z Nechranic pry "musí" upouštět zhruba co přitéka. Jinak v kilometraži zde na Raftu je nějaky nesmysl, jelikož pokud je jez Želina 122,7 ř. km, tak přítok Uhoštansky potok není odsud 10 km, jak tvrdí Raft kilometraž i Vodacky průvodce Česko, Top kniha, o které někteří idioti tvrdí, viz zdejší diskuze, že je kroužkové provedení blbé či nevhodné nebo dokonce k ničemu, nevím jak by si to představovali ??, přitom jednoduše si vytahneš list co potřebuješ..., no škoda mluvit, v každém případě to nemůže byt, jak je psano 112,8 ř. km, ale celé cca 5 km, tedy rozdíl cca 5km, vlastně o polovinu mín !!...?? na tak splouvané řece jako je Ohře to je až zvlaštní takova vysoka nepřesnost dosud neopravena, ale tak možna i tím, že tento usek malokdo ma spluty.. Najeto 3,5 km a průměr 6,4 km/h díky pomalejšímu začatku i konci.

Aleš N.
4 soutok s Odravou - Kynšperk ZW 29.9.24 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Citice, stav: 90 cm, 0.00 m3/s Popis: Doplouváme z Odravy :).


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

08.08.24 Ohře: 8.8.24 Ohře 143,4km Stupeň v Boči - cca 800 metrů za tímto stupněm se bourá, nebo staví nová pěší lá ... více
02.06.24 Ohře: Pozor na jezu Kadaň II (ř. km. 124,5) probíhá rozsáhlá přestavba. 26/5/2024 Část vody teče vlevo sl ... více
13.07.20 Ohře: Od 15.7.2020 do 31.8. 2020 se bude bourat a opravovat lávka v Sokolově. Místem je zakázáno proplutí, ... více
03.07.17 Ohře: Brozanský náhon je sjízdný po celé délce, přetahuje se jen 1x nad Brozany a 2x-3x pod Brozany. Viz v ... více
03.08.16 Ohře: Od soboty 6.8. do cca 18.8. bude vypuštěno nadjezí u jezu Černý mlýn. Nebude se moct jezdit vodáckou ... více
17.07.16 Ohře: Pozor na tábořišti ve Vojkovicích - včera nám tam byl v noci /ve spaní/ ukraden z pod přístřešku fot ... více
23.07.14 Ohře: Ahoj, podělím se o čerstvé zážitky z Ohře - splouvali jsme ze Sokolova, počasí super, akorát málo v ... více
09.05.14 Ohře: Zkusili jsme projet Malou Ohři a chyba lávky! Stav Ohře v Terezíně 195 cm, stav vody na odbočení Mal ... více
06.09.12 Ohře: Ahoj, jeli jsme úsek Kynšperk-Klášterec (4dny plavby) v samé půli srpna. Semafor hrozil červenou a s ... více
18.08.11 Ohře: Letos jsme se vydali podruhé na Ohři z Tršnice. Krásná řeka až .. do Karlových Varů. Tam nás chytla ... více

více ... Přidat Hotline
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.