Home
Albánie
Valbona
Řeka Valbona
89%
Následující informace Vám poskytl Míra Jenčík CK Kudrna
-
Pramen:
Albánské Alpy – v NP Thet
-
Délka toku (sjízdné) v km:
50
-
Obtížnost:
|
Úsek
|
Říční km
|
Obtížnost
|
horní | Valbona – most před B. Curri | 50 - 20 | WW IV – WW V |
---|
dolní | most před B. Curri - přehrada Fiërze | 20 - 0 | WW I |
- Podmínky:
Od Valbony k soutěsce před mostem u Bajram Curri velmi těžká řeka s množstvím kamenů, občas i popadané stromy. Průběh toku 4 km před vesnicí Dragobia do vesnice neznámý. Od prvního silničního mostu pod Dragobií k dalšímu mostu velmi těžký úsek, téměř nesjízdný. Jen pro velmi zkušené kajakáře. Úplně nesjízdná je soutěska na cca ř.km. 20, nutno přenést po levé straně. Úsek od silničního mostu k vzdutí přehrady je už snadný.
- Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
Úsek | kdy | Vodočet | typ lodě | doporučeno pro | rychlost plavby |
horní | většinou celoročně | | uzavřené, raft, kajak | zkušené | 8 - 10 km/h |
---|
dolní | | otevřené | začátečníky | 4 - 5 km/h |
- Charakter řeky:
Úsek | šířka, typ koryta | okolí |
horní | | lesnaté údolí |
---|
dolní | | louky, lesy, údolí |
- Nejhezčí úsek:
Valbona – silniční most za soutěskou u Bajram Curri
- Nebezpečný úsek:
první most pod Dragobií – druhý silniční most, cca 100metrová soutěska na ř.km. 20.
- Obvyklý začátek a konec:
asi 2km pod Valbonou na první loučce u řeky, pro méně znalé první silniční most od Bajram Curri. Konec vzdutí přehrady Fiërze
- Plavbu spojit s řekou:
- Přístup k řece:
horší silnice bez asfaltu
- Tábořiště:
ve vsi Valbona, jinak se dá dohodnout téměř všude
(Přidání nového odkazu
)
Řeku už jeli: (14)
jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku)
Chystám se na ni
Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Revenant
|
15 |
nevim-nevim |
WW I, WW II, WW III |
3.5.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: |
Ivis
|
9 |
2. most Bajram Curri (konec mesta) - zacatek vzduti přehrady, cca 1 km pred mostem v Dushaj |
WW II, WW III |
28.6.23 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Prumer 8.2 km/h (bez kousku vzduti 8,7 km/h). Sirka 10-20m, misty i min. Vetsinou pohodova ww1, min. 3x ale mista ww2-3! 1x dost tezke pri zuzeni cca na 5-6m. |
Pavel M.
|
19 |
most 42.3885128N, 20.0729186E - vzdutí Komani |
WW II, WW III |
14.5.22 |
packraft |
|
Vodočet: |
Popis: krásná řeka, silnice podél což je v Albánii výhoda |
Miloš H.
|
17 |
Silniční most cca 4 km proto proudu od Barjam Curri - kousek nad vzdutím přehrady Komani |
WW II |
7.5.22 |
nafukovací kajak |
|
Vodočet: Vodočet na asi druhém mostě 75 cm |
Popis: Spluto s CK Povoda. Krásný peřejnatý úsek a "Červený kaňon." Albánci vyhazují odpadky všude? |
Czahy
|
17 |
most nad Bajram Curri 42.3883964N, 20.0742069E - vzdutí přehrady 42.2976778N, 20.0294033E |
WW II, WW III, WW IV |
3.5.18 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Suprovní svezení při jarním tání v dostatku čisté vody a krásném prostředí Viz video. Více na webu. |
Czahy
|
12 |
u mostu nad Bajram Curri, 42.387511, 20.075090 - u mostu za Bujanem, 42.316429, 20.058319 |
WW III |
26.5.17 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Viz video. Více na webu. |
gambrmen
|
16 |
|
WW II, WW III |
9.6.13 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Více na webu. |
Dodo
|
16 |
|
WW II, WW III |
9.6.13 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: |
Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Reklama
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.