Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Ivis
|
15 |
soutok Kalte a Stille Murz - parkoviště před tunelem a pak S kurve (2. parkoviste za tunelem, zač.) - za posl. mostem před jezem (před Krampen) |
WW I, WW II, WW III |
9.4.25 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 129 cm, 7 m3/s |
Popis: Nejprve přesně 3 km od soutoku Murzů a průměr 7,5 km/h. A pak od S kurve (včetně sjetí S kurvy -) 11,5 km a průměr 7,8 km/h. Myslel jsem si, že dam i ty stupně před tím, přímo od tunelu, kde je takové poloparkoviště, ale... první 3 by šly v pohodě za tohoto stavu, ale ten poslední 4. vypadal drsně i za tohoto nízkého stavu.. Esíčko trojka, pak chvíli ještě ww2 a zbytek pohodova ww1. Jen asi 2 km před cílem je ještě takova jedna větší kamennna peřej. Voda zde docela rychle ubyva, včera vypadala ok, dopoledne to vypadalo při kouknutí na vodočet v mobilu za Vídní docela špatně... 5 cm mín než minule a to jsem měl na začatku (a začinal jsem o 6 km níž..) pocit, že limitní a par doteků s kameny.. Nicméně při váhaní zda se otočit a jet místo toho na nakupy do Vidně jsem si říkal, když ostatní to jeli jen o 3-4 cm víc než ja minule a dokonce i na Barace, že Ivis jako mistr nizkych stavů by to snad mohl sjet brilantní precizní "vodacky - hodinařskou" přesnou jízdou. No a povedlo se..-). Horní usek ze začatku par doteků s kameny a bylo nutné i padlovat intenzivně směrem vpřed...), ale postupně ok. No a pod tunelem to už šlo. Na dvou hodně rozšířenych místech mírné trapení, jinak ale ok. A pod Murzschlegem, kde je zprava docela vydatny přítok už vody příjemně a i zrychlení z průměru shodného z horní časti 7,5 km/h na vyslednych 7,8 km/h. Moje už 9. rakouska řeka se semaforem sjízdnosti, kde mam největší počet km! A 20. včetně průvodce a mapy na Raftu v Rakousku s tímto rekordem! A celkově 399. řeka v Evropě v průvodci (včetně map ČR, SK, A) s tímto rekordem !!! (bez map jubilejní 333. řeka s tímto rekordem v Evropě!!!) |
gambrmen
|
11 |
pod S-kurve - parkoviště pod feratou Falkenstein Klettersteig |
ZW, WW I, WW II |
1.6.24 |
packraft |
|
Vodočet: Neuberg, stav: 139 cm, 8.73 m3/s |
Popis: |
Rypáčci
|
8 |
pod S-kurve do Dürrenthal bach |
WW I, WW II |
31.3.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Mürz, Neuberg - 138 cm , 8,5m3 |
Popis: jeli jsme sem sice na ferátu, ale zdálo se, že by Mürz mohl jít jet. Prostě jsme neodolali. Vody bylo opravdu na limitu, neměli jsme pendl a tak jsme se rozhodli si to sjet na střídačku v singlu na Barace. Paráda, nejhezčí úsek je nad Mürzsteg, je to krásné opuštěné údolí, řeka pořád teče v peřejkách a zákrutách, ve kterých často voda teče kolem skály. Ale i dál je to pěkné, chvíli je řeka sevřená, chvíli se rozleje. Pod soutokem s Weissenbachem (2km pod S) by to asi sneslo i o fous méně vody. Za tohoto stavu to byla technická kličkovačka, jen 2x jsem musela z lodi. Smysl má jet k začátku vzdutí první přehrádky (cca k ferátě) což je +3km, tedy celkem 11km od S. Pak jsou tři přehrádky až do. |
Ivis
|
6 |
Parkoviště v zatáčce těsně před začátkem Murzsteg - most před MVE ( před Krampen) |
WW I, WW II |
13.9.20 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 135 cm, 7,06 m3/s Neuberg |
Popis: křištalově čistá voda, velice hezké okolí, nádherné skály, stále mírně tekoucí voda, peřejky, jen posledních cca 400 m skoro stojící voda před MVE. Jinak za tohoto stavu vody většinou pohodová ww1, jen místy náznak ww2. Vody nakonec v pohodě, jen na začátku lehké dotknutí kamenů. A Výš vypadalo, že by vody bylo možná málo. Jinak skončil jsem u 1.MVE, pak před Neuberg a. M. ještě další 2 MVE! Určitě níž by nebylo rozumné jet. Jedině začít až pak pod Neuberg a. M., tam znovu ještě hezký tekoucí peřejnatý usek, podobně dlouhý jak jsem jel výš - cca 5km než přijde opět MVE v Kohleben... Chvíli jsem uvažoval zda nejet tento usek, zdálo se nepatrně víc vody, ale zas už nebylo takové super okolí jak nahoře. Průměr 7,5 km/h, najeto přesně 5,5 km. |
Vlasta
|
5 |
Frein ( s-kurve)- |
WW I, WW II |
9.6.13 |
kajak |
|
Vodočet: 140 |
Popis: Bohužel již bylo méně vody. Jinak pěkné počasí a zajímvé okolí na vodě. |