Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/morava/velicka.aspx
Home Česká republika Velička Mapa

Potok Velička

76% Oblíbenost řeky


  • Pramen: Oderské vrchy nedaleko Potštátu
  • Délka toku (sjízdné) v km: 12
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horníPotštát - Velká12.5 - 4.0WW II-III
    dolníVelká - ][ž Hranic na Moravě 4.0 - 3.0ZWC (WW I za VV)
    ][ž viadukt - ústí do Bečvy 3.0 - 0.0WW I - WW II

  • Podmínky: Pokud stav vody dovolí, lze Veličku sjet už z Potštátu. Za velké vody se zvětšuje i stupeň obtížnosti. NUTNO prohlédnout úsek od žel. viaduktu po silniční most v Hranicích!! Parkování a příjezd do loděnice je možno si domluvit na jednom z uvedených čísel v textu vodočet.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně PMo Aktuální sjízdnost
    hornína jaře nebo po deštíchminimum: 80 cm
    optimum: 100 cm
    úsek: z Potštátu
    vodočet: Hranice
    měřeno: 30.12. 14:30
    48 cm
    0,35 m3/s
    dolníminimum: 70 cm
    optimum: 100 cm
    úsek: z Velké
    vodočet: Hranice
    měřeno: 30.12. 14:30
    změna vodočtu nebo limitu: 21.05.2021
    48 cm
    0,35 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Potštátu
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2024300011003000
    Rok 2023000000000026
    Rok 2021000000020000
    Průměr100000011012

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Velké
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 20241130015004000
    Rok 20231300000000410
    Rok 2022010000010000
    Rok 2021151921100030000
    Rok 20200860011041753
    Rok 201911410070001005
    Průměr583031012323

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    horní a střední3 - 5 mlesykajakzkušené7 - 8 km/h
    dolní4 - 8 motevřené údolí, louky

  • Nejhezčí úsek: Skalní město u Podštátu
  • Nebezpečný úsek: nenadálé překážky
  • Obvyklý začátek a konec: jih obce Velká u Hranic na Moravě
  • Plavbu spojit s řekou: Bečva
  • Přístup k řece: silnice velmi dobře, ČD Hranice, Hustopeče
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (8)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
13 Siln. most hl. silnice mezi Pod Tlustým Janem a Bonkovem - Lhotka, konec, za lavkou, pak Velká zač., polní cesta ( za daln. mostem) - soutok s Bečvou a pak Lhotka - soutok s Bečvou WW I, WW II 1.7.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 61 cm, 1,8 m3/s Popis: Velicka na 3x s jasným cílem mít další reku s nejvyšším počtem km v jeden den. Což se podařilo. Díky tomu jsem porušil minuly komentář, že Velicku už ne..-). Nahoře limitní ale i tak jsem svůj začátek protáhl o jeden most výš proti prvnímu spluti zde. Skončil jsem na konci Lhotky jelikož jsem měl strach ze mezi Lhotkou a Velkou jsou spadene stromy. Nakonec díky informaci místních při druhem spluti od kraje Velké, ze je v tom useku jen jeden zátaras jsem to pak při 3. spluti riskl. Což nakonec nebyla pravda bohužel a nakonec 1x nutné přenést strom , pak před dálnici ten zmiňovaný velký zátaras , no a další 3 stromy šly s obtížemi podjet… navíc za zatarasem pak po chvíli těsně před daln. mostem menší kaskada ( stupen) , kde také nějaké větve, navíc zde nejde skoro zastavit! I za této nízké vody! Takze opravdu tento úsek už znovu ne, i když dnes relativně Ok, ale i tak mirne otravne). První jizda (start nad Bonkovem) 3 km a slaby průměr (pod 4 km/h) díky občasnýmu zadrhnuti a také i hodně větviček do toku. Navíc v Olšovci si pionýři udělali zátaras - bariéru ! Dost nebezpečné kdyby byla větší voda. Teď jsem to jen musel přenést. No aspoň ze byli ochotni a pomohli mi. Za jiné situace by to bylo spis na nahlášení na Povodí. Pak podruhé od kraje Velké asi nejrozumnejsi a nejhezčí úsek na soutok 4 km. Sice rovnejsi a plno stupňů ale bez překážek. První 2 střední stupně ve Velké ok, pak je na konci obce velký ( necelé 2 m), ten jsem raději přenesl. Pak je pod žel. mostem další stupen a pod nim kamenné stupně ( kaskada). No a pak ještě na zacatku Hranic asi 2-3 střední stupně. Ale vše se dá aspoň za tohoto stavu v pohodě přejet . Nicméně u všech je určité vyvariste. Za velké vody to muže být i problém. Pak pres Hranice sice částečně v navigaci, ale zde už jen mini stupinky. No a na potřetí 6 km z Lhotky. Kdy jsem ovšem bohužel na začátku Velké píchl Palavu ( patrně o nějaké dráty u domků a dooost náročné s pichlym dnem. Přes stupně..

Pavel M.
6 pod Tlustým Janem - Velká ZW, WW I 20.5.21 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Hranice 67cm 2,16 Popis: Mysleli jsme si s Colónem, že se za 7cm nad minimem krásně projedeme, ale opak byl pravdou. Zkusili jsme nasednout u Jiříkovi prádelny a po pár metrech jsem zkonstatoval, že za tohoto stavu je to nejetelné a zvolil jsem ústup a nasednutí pod restaurací U Tlustého Jana. Colón nejspíš chtěl vyzkoušet co vydrží packraft a tak za stálého vysedání a poskakování na šutrech přijel k mostu pod restauraci. Zde se situace zlepšila, ale ne příliš. Potok má docela spád a na to jsou 2kubíky málo(ještě na 8km vzdáleném vodočtu). Stav vypadal o něco málo lépe za Lhotkou, kde se spád mírní, za to přibyly popadané stromy a to v počtu větším, než malém asi sedm kusů. No měli jsme kliku, že jsme nepíchli loď, za větší vody to může být fajné svezení. Navrhuji zvýšit hranici pro minimální splutí na 70cm od přítoku z Boňkova a pro horní úsek z Potštátu na 80cm (snad to bude stačit).

Colon nikotin
8 Jiříkova prádelna - Velká WW I 20.5.21 packraft Hodnoceni
Vodočet: vodočet Hranice, stav: 68 cm, 2.30 m3/s Popis: Tak jak píše Pavel.Na podzim s Ježunem to bylo lepší,bylo asi 90cm.Z Potštátu je to pak paráda.

Ježun
12 Potštát WW II 18.10.20 kajak Hodnoceni
Vodočet: 90 Popis: Kdo by to chtěl jet při tomto stavu, se klidně vejdete pod všechny mostky a lávky a krásně se projíždí peřejky.

Ivis
4 Lhotka zac., most - Velká, konec,stupen za 2. Mostem WW I 29.9.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 56 cm , 0,8 m3/s Popis: Poprve se mi Velicka celkem libila, tak jsem si ji chtel zopakovat , ale nakonec uz nikdy vice asi. Bylo to ted o dost horší. Dost zapadane , minimalne 5 x ( spis vic) spadene stromy . Vody nakonec bylo malo , pritom kdyz jsem vyjizdel z domu bylo vic jeste nez minule . Nakonec sice jen o 2 cm min, ale v realu to bylo fakt malo. Takze i kdyz plan bylo zacit vys nez minule min . u restaurace nebo jeste o kilometr vys , ale nakonec bylo vody malo v Bonkove , takze nakonec jen kratší usek az z Lhotky ( o 2,5 km níž ) . Zde vody se zdalo jaks taks. Coz bylo i kdyz stale mirne dreni. Nicmene je to svizny potok takze to nebylo nejhorší , ze zacatku prumer 6,6 km/h ale pak to překážkami postupne klesalo az k průměru 3 km/h. Skončil jsem u menšího sjízdného stupne za posledním mostem ve Velke , tesne pred začátkem Hranic, protože se začínalo stmivat. Hezky prujezdne to bylo az od zacatku Velke , coz byl tentokrat nejlepsi usek, snad jeste i necelý prvni kilometr byl ok, pak plno prekazek skoro 2 kilometry .

Ivis
9 8,9 Bonkov ,most - ustí do Bečvy 0,0 WW I, WW II, WW III 15.11.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 58 cm , 1,28 m3/s Popis: krásná říčka ! , velice svižně teče . Stále peřejky až do Velké , meandry , velice akční , uzká říčka 2-4 metry v tomto useku . Přijížděli jsme autem k Potštátu při minus 2 st.Celsia v 9 ráno !! Na začátku na větvičkách na řece ,které švihali do tváře ledové zmrazky .. Kilometráž moc neodpovídala v námi jetém useku. Z Velké (most, přesně 3,5 ř.km ) až na soutok je to už spíš zw ,ale je tam plno stupnů ,snad min. 10 . Chtělo to zde končit ve Velké na mostě . Pak snad zajimavý jen průjezd železničním viaduktem a v závěru pěkné výhledy na město Hranice . Sjízdnost byla v pohodě ,mimo pár kratoučkých míst s lehkým drhnutím ,ale je to asi i limit sjízdnosti. Rozhodně limit uvedený o 30 cm větší je trošku přehánka. Jinak čekal jsem také podle rady zde v článku na raftu ,kde je uvedeno končit v Bonkově a my zde začínali ,že to bude jen takové spíš nezajimavé odškrtnutí další říčky a k mému velkému překvapení to byl jeden z hodně dobrých useků na vodě co jsem jel. Na tom jsem se shodl i s kolegou ,a to toho máme dost naježděno oba pro porovnání.. Tak nevím ,asi to mají kajakáři jinak...Ale možná to mysleli ,že nahoře je to super akční a zde "jen" hodně dobré ... Je fakt ale,že jsme mohli začít asi o něco výš minimálně od restaurace ,ale zdálo se nám to celkem už tak akorát při planu dojet až do Bečvy z Bonkova při 0 st.C ... A ještě výš při popisu - jez s vývařištěm a maskovací sítí a těžkým zastavením před ním nás odrazovalo..

Ali
12 WW II, WW III 11.6.13 kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Hranice, stav: 90 cm, 6.1 m3/s Popis:

klaus
12 WW III 2.3.12 kajak Hodnoceni
Vodočet: 96cm Popis:


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

17.06.10 Velička: Červen 2010 po povodních - pod Kyžlířovským mlýnem v peřeji s balvanem uprostřed vlevo v techničtějš ... více
29.05.10 Velička: Květen 2010 čistá, hladce průjezdná. Měli jsme něco přes 6 m3/s, ale sneslo by to o kyblík víc. Za i ... více
27.02.10 Velička: 27.2.2010 skvělý stav. Třeba si to ještě někdo stihne přečíst a využít než opadne. Místo zvané "souk ... více

Přidat Hotline
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.