Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/morava/trebuvka.aspx
Home Česká republika Třebůvka Mapa

Potok Třebůvka

78% Oblíbenost řeky


  • Pramen: u Křenova
  • Délka toku (sjízdné) v km: 48 (36)
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    středníMezihoří - Vranová Lhota24.4 - 17.0ZW
    Vranová Lhota - Loštice17.0 - 5.0WW I
    dolníLoštice - ústí do Morava5.0 - 0.0ZW

  • Podmínky: Od Moravské Třebové po Vranovskou Lhotu je tok v otevřeném údolí v upraveném korytě místy lemovaném stromy. Pod Vranovskou Lhotou tok mírně zrychluje a údolí je užší. Říčka více meandruje. Pod Jeřmaní meandry končí. Jezy vodu nadržují a dá se v klidu přistát.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně CHMU Aktuální sjízdnost
    celýna jaře nebo po deštích optimum 110, maximum 160, minimum: 85 cm
    úsek: z Mezihoří
    vodočet: Loštice
    měřeno: 23.11. 22:00
    změna vodočtu nebo limitu: 02.07.2024
    71 cm
    1,13 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Mezihoří
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2024182512014211300
    Rok 20230209000610317
    Rok 2022530000060005
    Rok 2021252814041720001
    Rok 2020011800819121020138
    Rok 2019914001100000
    Průměr10126212544336

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    střední5 - 10 múdolí, lesyotevřenézačátečníky 
    dolní10 - 15 m  

  • Nejhezčí úsek: Vranová Lhota - Loštice
  • Nebezpečný úsek: pozor na padlé stromy v meandrující části
  • Obvyklý začátek a konec: Mezihoří, Vranová Lhota, konec v Lošticích nebo na soutoku
  • Plavbu spojit s řekou:
  • Přístup k řece: silnice jde ve střední a dolní části v blízkosti potoka
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (10)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
29 2x(Petruvka/Plechtinec, most 22,6 - Markrabka před jezem/poprvé 7,8/ a Markrabka, obytné domy /podruhé 8,4/) ZW, WW I 23.6.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 85 cm, 2,9 m3/s, podruhé 83 cm, 2,6 m3/s Popis: Prý podlimit 5 cm, nicméně Ok, kromě prvních 2 kamenných perejek vodyv pohode. Nicmene uz velmi blizko limitu (na perejkach). No a mene tekoucí . Ale i tak se podařil nejvyšší počet km v jeden den na této řece. Průměr poprvé sám 6,6 km/h. Mimochodem výš o 2 km v Mezihori to bylo ale velmi limitní. A ještě výš v Městečku Trnavka voda chyběla, resp. podlimitni. Původně jsem měl plán zde původně začít. 3 x spadeny strom (poslední 800 m před cílem), 2 šly podjet a jeden přejet. Takže na břeh jsem nakonec nemusel. 1x v pohodě jetelny stupen a pak1x jez , který jsem obtahl. No a podruhé ve dvou a uzpomalejsi a průměr 5,5 km/h ve volnějším tempu. A nepatrne kratší, 14 km na začátek osady Markrabka (poprvé až k jezu). Jinak lavka uvedena v kilometrazi v mem cili druhého spluti tam není .

Pepek
14 Plechtinec, most 22,6 - Markrabka ZW, WW I 23.6.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 83 cm, 2,6 m3/s Popis: Poprvé na nové Pálavě. I když byl podlimit, dalo se na Pálavě v pohodě jet. Tři spadlé stromy podjety a přejety. Jeden jez bylo nutné přenést, ostatní v pohodě.

Ivis
20 Mezihoří, most 24,0 - Lostice, most 4,3 WW I 19.2.22 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 87 cm Popis: Tak nakonec 4 hvězdičky jen díky výhledum na pohádkový Bouzov. I když spatne to nebylo. Asi 4 přenášení stromu. A ze 4 jezu nakonec jen poslední nešel sjet (7,0 r. km) díky zatarasum ze stromu. Možná to chtělo skončit před Vlcicemi (8,0 r km) , pak 2 jezy, před nimi skoro stojata voda, sice ne dlouhá, ale i tak. A i pod nimi už nic moc. Střídání tekoucích a malo tekoucích useku. Průměr 6,8 km/h. Po 1. Jez na 14,2 r. km průměr 7,6.

Večerníček
22 Petrůvka - Moravičany ZW, WW I 11.7.21 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Loštice, stav: 91 cm, 3.57 m3/s Popis: Od ústí Jevíčky po ústí do Moravy. Dvojí přespání v kempu Sport Relax Bagr Mohelnice.

Mišel
22 Petrůvka - Moravičany ZW, WW I 11.7.21 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Loštice, stav: 91 cm, 3.57 m3/s Popis: Na Agaře.

Ivis
1 přítok Kunčinský potok, jez - proti proudu k žel. mostu, Mor. Třebová, a zpět ZW 28.12.20 packraft Hodnoceni
Vodočet: 91 cm, 3,6 m3/s Popis: při splutí Kunčinského potoku, který byl překvapivě na soutoku víc než 2x širší !!!. Patrně klasika v historii jak s Berounkou, která by se měla jmenovat Mže, ovšem Berounským se to nelíbilo. Dal jsem si jen kousek, který ještě není v kilometráži proti proudu na stojaté vodě k žel. mostu, dál už se nedalo, protože horní Třebůvka měla spád a sympaticky tekla. Zde šířka cca 3-4 m.

Jura
20 Mezihoří - Loštice ZW, WW I 13.7.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Loštice, stav: 104 cm, 7.1 m3/s, úsek: z Mezihoří Popis: Moc pěkná říčka. Z Mezihoří je sice rovná jak když střelí, ale pořád tam jsou peřejky a stupně. Před Vranovou Lhotou peřejky zmohutní a přibudou meandry. Na závěr jsem měl štěstí a potkal 3 dobré vodáky:-)

Pavel M.
13 Vranová Lhota - Loštice ZW, WW I 13.7.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 104 cm, 7.1 m3/s Popis: Pěkné to bylo. Cca dva stromy přes řeku. Sjeto podruhé cca skoro po dvaceti letech.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

Reklama
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.