Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/mumlava.aspx
Home Česká republika Mumlava Mapa

Řeka Mumlava

94% Oblíbenost řeky


  • Pramen:
  • Délka toku (sjízdné) v km: 4
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    dolníHarrachov - Černý most4.1 - 1.6WW III !!
    Černý most - ústí do Jizery1.6 - 0WW IV

  • Podmínky: Protéká národním parkem, kde je splutí povoleno od Harrachova k ústí. Jedná se o velmi obtížnou řeku s množstvím stupňů a kamenných prahů. Průjezd Harrachovem je často zpomalován stupni, které jsou vysoké a občas dvojstupňové s obtížným zastavením před nimi. Lépe začít až na konci Harrachova nebo od Černého mostu.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně PLA Aktuální sjízdnost
    dolnína jaře nebo po deštíchminimum minimum: 8 m3/s
    optimum: 10 m3/s
    úsek: z Harrachova
    vodočet: Janov
    měřeno: 22.11. 02:00
    86 cm
    1,027 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Harrachova
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202428100000300
    Rok 2023332200010024
    Rok 2022210010000001
    Rok 2021010050120001
    Rok 2020032000000200
    Rok 2019000820000100
    Průměr131210000001

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    dolní5 - 12 mhluboké lesnaté údolíkajakzkušené 

  • Nejhezčí úsek:
  • Nebezpečný úsek: Od Černého mostu (stupeň Podkova a následný jez) a stupně v Harrachově
  • Obvyklý začátek a konec: Harrachov, Černý most - Mýto
  • Plavbu spojit s řekou: Jizera
  • Přístup k řece: jen občas z mostů
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (11)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Mamba
1 pod mostem na Mýtě-Jizera WW III 20.11.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Janov, stav: 14.77 m3/s Popis: Oblíbená nasedačka na Jizeru. Sjedeme si posledni kousek Mumlavy, která tentokrát není kamenitá, ale všechny peřeje jsou slušně zalité a pokračujeme na Jizeru, která nás vítá 40 kubíky

Lysoop
2 Černý most - Mýto WW III, WW IV 15.4.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Janov, stav: 6.93 m3/s Popis: S Vencou a Brzdou. Vody moc nebylo, takže trochu hip-hop. V Podkově jsem poslal špičku málo doleva, zapíchl jsem a musel zvedat. Jez jsme obnesli. Pěkný, i když hodně krátký úsek.

Mamba
1 Z Mýta od mostu na soutok s Jizerou WW III 26.3.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Janov, stav: 5.32 m3/s Popis: Prima nasedačka na Jizeru. Sjedeme si.posledni kousek Mumlavy a pokračujeme Jizerou dolů.

Herčus
0 Mýto - posledních 60 metrů WW II 14.1.23 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: vodočet Janov-Harrachov, stav: 105 cm, 3.8 m3/s Popis: Přibližovadlo do Jizery od benzínky... těstě se tam dokličkovat dalo.

Mamba
2 Černý most- ústí do Jizery WW III, WW IV 5.1.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Janov, stav: 7.57 m3/s Popis: Poprvé na Mumlavě, už déle ji mám v hledáčku s otazníkem a pochybami, zda ji zkusit. Voda je na udávaném minimu (ale i za menší by ještě šla jet). Řeka je pro mě velmi těžká, kaskády s velkým spádem, prahy, válečky, šikmé válečky, kamenité kaskády, kterými se proplétáme. Některé kaskády jsou velmi nepřehledné, dokud není jezdec v ní, tak neví, kterou stopou jet. Ještě, že mám dva předjezdce, kteří už dávají dnešní druhou jízdu. tradičně Hany a tentokrát úplně první jede Kule, který je předjezdcem snad poprvé za dobu,co ho znám. K Podkově pohodová III na rozjetí, škoda že jen pár set metrů. Podkovu i následné 2 prahy s velkými válci obnáším. Následují různé prahy a kaskádky, v úseku pod jezem se mi zdají o dost těžší. Až posledních pár set metrů před ústím je zase lehčích. Jsem ráda, že jsem ji sjela, ale byla pro mě hodně morálová, už dlouho jsem se tak nebála. Tenhle typ řek, úzké těžké kamenité kaskády jsou pro mě na morál náročné. I když jsem ji projela bez problémů, tak nevím, zda se mi bude chtít jet znovu. Hlavní pozitivum -Jizera z Mýta mi pak připadala v pohodě a za odměnu.

Herčus
1 Mýto (250 metrů před ústím) – ústí do Jizery WW II, WW III 7.5.22 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: vodočet Janov-Harrachov, stav: 110 cm, 4.8 m3/s Popis: Přibližovadlo do Jizery, limitní voda co se těsně dala prokličkovat, posledních 250 metrů toku.

Koks
2 Černý Most- ustí WW III 1.5.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 111cm/5,1cbm Popis: I přes podstav šlo vcelku pohodlně sjet. Velmi technická WWIII, spíš než adrenalin to byla taková legrace, která všechny bavila. Podkova tedy přenesena, pod jezem jednou vystoupit ale jinak vše klikatě projeto. Peřejky houpaly, válečky válcovaly, a pak už nás čekala pětadvacetikubíková Jizera :)).

Herčus
2 Černý Most (50 metrů nad mostem) - Mýto (ústí do Jizery) WW III, WW IV 1.5.21 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: vodočet Janov-Harrachov, stav: 111 cm, 5.1 m3/s Popis: Původně vyrážíme na Jizeru z Mýta, ale v noci nám sem zapršelo nějak moc a tak jdeme obhlídnout Mumlavu, o které jsem si myslel, že je všeobecně na většinu z nás moc těžká, ale když vidím, jak se voda za tohoto stavu chová, tak to přehodnotím a jsem pro jí zkusit. Vody je v korytě podle mě nadlimitně, jenom pod vysokým jezem jí bylo málo (ale tak, že se s drhnutím a drncáním dalo projet bez častějšího vylejzání z lodi). Jelikož Milnice přidávala vodu, tak jsme nad jejím ústím měli trochu problém najít stopu a proto jsme ani neuvažovali splout už z Harrachova, tam by bylo nejspíš vody limitně až podlimitně. Od ústí Milnice mi však přišlo, že je to za tohoto stavu super říčka, co je sice někdy dost technická, ale dá se chytat stopa bez drhnutí a přitom tý vody není tolik, aby to bylo zbytečně rychlý a nebezpečný, prostě takový ideální vodní stav na poznání charakteru Mumlavy. Po chvíli dojedeme k podkově, kterou všichni přenášíme zleva po skále, což se za tohoto stavu dá zcela bezpečně a snadno. Mezi podkovou a jezem je několik parádních peřejí a kaskád. Jez přenášíme zprava. Pod jezem jak už jsem psal bylo málo vody, ale nějak to šlo sjet, jak plastovýmu kajaku, tak nafukovačkám, ovšem mnohdy je fakt jen jediná úzká stopa a když jí netrefíš, uvízneš... akorát kluci s raftem už mělo moc velkou šířku, aby se procpali. Být v tomto kousku pod jezem víc vody, bude to hodně technická a obtížná pasáž. Jednou špatně najíždím a špatně vylehávám, tak jsem nucenej si nedobrovolně vystoupit do laguny, kde se dokážu hned posbírat. S navrácenou vodou si užívám jízdu až do Jizery, kde pokračují moc hezký vodácký terény. Teď už aspoň vím, že za stejný vody v dobrý partě si troufnu jet Mumlavu znova a třeba i za trochy vyššího stavu bych se nebál. Byla to fakt paráda, ale za nižší vody už to bude asi problém - tohle osobně vidím jako minimum (a zároveň skoro optimum) pro splutí, za kterýho to pro mě má cenu sem jet. Pokračujeme dál po Jizeře, která trochu opadla a má tím pádem pro nás lepší vodní stav než ráno.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

Reklama
Spolujízda (pendl aut)
Reklama

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.