Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/kosovy.aspx
Home Česká republika Kosový (Kosí) potok Mapa

Potok Kosový (Kosí) potok

78% Oblíbenost řeky


Následující informace Vám poskytl Jiří Najman
  • Pramen: pod horou Dyleň v Českém Lese
  • Délka toku (sjízdné) v km: 16
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horní][s [198] Michalovy Hory - ][s [201] Ovčiny (Planá)17.3 - 11.8ZW
    střední a dolní][s [201] Planá- ][p Pod Křínovem11.8 - 9.8WW II+
    ][p Pod Křínovem - ][s [230] Třebel 9.8 - 5.0WW I
    ][s [230] Třebel - ústí do Mže5.0 - 0ZW

  • Podmínky: Horní úsek začíná úzkým a meandrujícím korytem v loukách. Od začátku přírodního parku získává na spádu, obtížnost se zvýší až na WW II+, rozšíří se a přibudou kameny. Za SV a VV mohou být velkým problémem napadané stromy za zatáčkami. V rychlém a poměrně úzkém korytě se může před stromy obtížně zastavovat. Od Křínova dojde k postupnému zklidnění toku na WW I a od Třebelu začíná opět meadrovat s častými zátarasy.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně CHMU Aktuální sjízdnost
    hornípouze krátce z jara nebo po vydatných deštích minimum: 35 cm
    úsek: z Michalovy Hor
    vodočet: Třebel
    měřeno: 22.11. 03:30
    17 cm
    0,808 m3/s
    střední a dolní minimum: 45 cm
    úsek: od Č. mlýna
    vodočet: Třebel
    měřeno: 22.11. 03:30
    17 cm
    0,808 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Michalovy Hor
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202411180010300000
    Rok 202306124000000014
    Rok 20224180100002003
    Rok 2021270000400003
    Rok 20201710000000000
    Rok 20194312000000000
    Průměr4106120100004

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Č. mlýna
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202455004000000
    Rok 2023002000000009
    Rok 2022130000000000
    Rok 2021120000100000
    Rok 2020020000000000
    Rok 2019103000000000
    Průměr121010000002

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    celý2- 15mlesnaté údolíC1, K1, C2znalé2-3 hodiny dolní

  • Nejhezčí úsek: dolní
  • Nebezpečný úsek: napadané stromy
  • Obvyklý začátek a konec: most Michalovy Hory, Ovčina, končit ][s [230] (ř. km 5.0) na Třebel.
  • Plavbu spojit s řekou: Mže, Tichá
  • Přístup k řece: silnice špatně, jen z mostů. Kolem celého toku však po levém břehu prochází turistická stezka (zelená).
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (11)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
18 Michalovy Hory - soutok s Mzi WW I, WW II 28.5.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 52 cm, 6,7 m3/s Popis: 17,5 km. Šel jsem si pro rekord v podobě nejdelšího spluti, tak jsem riskl i úsek pod Trebel. Kde je psáno víc popadanych stromu. Realita byla taková ze vsude byly bohužel popadane stromy… proč to Češi nehlasite na Povodi ?? My na Moravě to hlásíme a řeky jsou tam fajn.. bez stromů (téměř ..-( posledních 5 km 6 spadenych stromu nutných přenést.. a 1 lavka nebezpečná nutná přenést. Plus 6 stromu dalších slo podjet s mírnými obtížemi. Ale dolni úsek za tohoto stavu ne zw ale stále ww1, par míst i ww2. Stále hezky tekoucí . No a prvních 6 km taky 6 zatarasu nutných přenést . Oba tyto úseky určitě můžou mít nižší limit než je psany. Pode mnou stále metr vody… no a pak od 1 siln . mostu dost adrenalinové 2 km velké vlny, kameny (ww2 plus ) velmi rychle tekoucí ovšem i zde 4x zátaras! Naštěstí na rovinách kde to bylo vidět včas… No a pak zbytek do Trebel dalších 4 stromy nutné přenést. Hnus velebnosti..-). Aspoň ze plus, ze asi i největší stav vody, co kdo kdy jel zde!, i když jen těsně. Díky tolika stromům víc než 3 hvezdy fakt ne… tak aspoň další řeka do sbírky, kde mám největší počet km v jeden den ( uz mám cca skoro 20 toku, kde mám největší počet km v jeden den ( po Svratce, Jihlavě, Mostence, Drevnici Olsave atd.) a plus některé i největší stav vody. P..s. : dodatečně zjišťuji, ze jsem se podcenoval..-), a mám jen v Česko-Slovensku celkem 66 řek (49 v Česku) se semaforem sjizdnosti, kde mám tento rekord (největší počet km v 1 den) aktuálně, pak na dalších 88 řekách (45 v Česku) , co jsou na mapě Raft a dalších 67 řek (62 v Česku) co jsou v průvodci těchto dvou zemi !!! Celkem tedy 221 řek !!! To je myslím při vši skromnosti velmi dobre cislo..-)! Jenom tento počet řek, kde mám tento rekord by stačilo dokonce na celkove 4. místo ( vlastně když nepočítám sebe tak dokonce 3. bronzová příčka ) v celkovém počtu sjetych řek na Raftu !!

Eki
1 přes 500 m nad ústím - ústí do Mže ZW 9.3.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Třebel, stav: 25 cm, 1.50 m3/s Popis: Vody zde bylo pro plnou kánoi limitně, ale voda čistá a proudila, bez překážek. Vytáhnul jsem baraku proti proudu po levém břehu od ústí po turistické značce, pak jsme spluli zpět. Žádné překážky a pěkná plavba. Bobří okusy, opuštěné údolí, dole chatky, lávka a brod. Nepotkána žádná loď. Spluto na barace.

Miloš H.
12 silniční most silnice 201 Caltov 11,8 řkm- soutok se Mží. WW I, WW II 10.2.24 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Třebel, stav: 48 cm, 5.75 m3/s Popis: S Petrem na kajacích. Super splutí, jen spodní úsek od Teřebele je více zapadaný.

Miloš H.
7 silniční most silnice 201 Caltov - silniční most silnice 230 Třebel WW I, WW II 13.12.23 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Třebel, stav: 48 cm, 5.75 m3/s Popis: Krásné zimní splutí za dobrého stavu vody. Asi 4 přenášení stromů. S Jirkou, Petrem a Mirkem.

Pierot
5 Caltov-soutok s Týneckým potokem WW II 13.12.23 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Třebel, stav: 48 cm, 5.75 m3/s Popis: Krásné peřeje, ale celkem hodně stromů přes řeku, nutné pohotové reakce.

Eki
0 cca 200 m před ústím - ústí do Mže ZW, WW I 18.3.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Třebel, stav: 35 cm, 3.07 m3/s Popis: Při splouvání Mže. Pěkné. Vody dosti a bez překážek. Vytáhl jsem si baraku asi 200 metrů od ústí a splul v singlu na barace k ústí do Mže. U soutoku lávka a lavička s výhledem. Nepotkána žádná loď. Budu to muset někdy zkusit i výše.Více na webu.

Kouďa
0 ústí do Mže ZW 17.4.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Start splutí Mže z Kosováku cca 50m nad ústím.

Robert
9 Caltov-Třebel ZW, WW I, WW II 30.1.21 kajak Hodnoceni
Vodočet: 42 Popis:


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

16.03.19 Kosový (Kosí) potok: Kosí potok mezi silnicemi dnes 16.3. při 7,5 m3 - několik popadaných stromů - všechny šly přejet, ka ... více
17.04.09 Kosový (Kosí) potok: Jeli jsme "Kosák" z Michalových hor k ústí a dále po Mži 10.-11.4.2009 (já + syn 9 let). Stav 34 cm ... více
08.03.09 Kosový (Kosí) potok: Ahoj lidi, v sobotu 8/3/2009 ráno. Od státovky 201 ke státovce 230. Q=cca 5,5 m3/s (Třebel 50+ ). Pa ... více
05.05.08 Kosový (Kosí) potok: o víkendu jsme šli údolí pěšky, podle mě by to na splutí chtělo na dost místech tak aspoň o 10 cm na ... více
27.03.08 Kosový (Kosí) potok: Jeli jsme ho 15.3.2008 za stavu 30 cm na vodočtu v Třebeli na plastových deblovkách v úseku Caltov-T ... více
07.10.06 Kosový (Kosí) potok: Doplnění pramene Kosího potoka - pod horou Dyleň v Českém Lese 49° 57'19.231 N a 12° 30'29.107 E ... více

Přidat Hotline
Reklama
Spolujízda (pendl aut)

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.